חדשות קולנוע וסרטים

מה לראות ביום הקולנוע? המלצות מבקרי האתר

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום הקולנוע מתקיים היום בו תוכלו לראות את כל הסרטים המוצגים ב-10 שקלים בלבד בכל בתי הקולנוע בישראל. לכבוד היום מבקרי האתר בחרו את הסרט אותו הם ממליצים לכם לראות מבין הסרטים המוקרנים כעת. צפייה מהנה!
"פלא" – ההמלצה של ערן איצקוביץ

ציון גולשים: 8.8

ציון בטבלת המבקרים: 3.4 כוכבים

שחקנים: ג'וליה רוברטס, אוון ווילסון, ג'ייקוב טרמבלי

תקציר: סיפורו של אוגוסט פולמן, שנולד עם פנים יוצאות דופן, אשר מנעו ממנו ללכת לבית ספר רגיל. לאחר שלמד בלימוד ביתי, אוגי מגיע לראשונה לכיתה ה' בבית הספר המקומי ונאלץ להתמודד עם חבריו לבית הספר שחלקם מתקשים להסתגל לתלמיד עם המראה הלא שגרתי

דבר המבקר: "בפשטות שלו, הסרט מצליח לגעת בנקודות אמיתיות לגבי התפיסה שלנו כחברה כלפי מה שהוא שונה ואחר מאיתנו. כבני אדם, אנחנו נרתעים לפעמים מהלא נודע או ממה שנראה לנו זר. המסר, שכולנו יפים מבפנים ומבחוץ, הוא די נדוש, אך הוא מועבר ב'פלא' בצורה רעננה ולא מעייפת, כאילו לא מדובר במסר שדשנו בו מספיק ובסרטם קודמים דומים בנושא כ'מסכה' ו'איש הפיל'. זו הפשטות של הסרט שכובשת את הלב ושמעניקה שלל הזדמנויות להתרגש עד דמעות של ממש. אין בכך בושה, בטח ובטח כשהתוצאה הסופית כה מרשימה".



"פיגומים" – ההמלצה של רון פוגל

ציון גולשים: 8.1

ציון בטבלת המבקרים: 4.2

שחקנים: אשר לקס, עמי סמולרצ'יק, יעקב כהן

תקציר: אשר, בן 17, תמיד היה הנער המופרע ביסודי, בחטיבה ובתיכון. הוא לומד בשנה האחרונה בתיכון, בכיתה של תלמידים שלא הסתדרו באף מסגרת אחרת. הוא גר עם אביו, בעל עסק לפיגומים, לו הוא עוזר בעבודות בניין. כשמורה חדש לספרות בשם רמי נכנס לכיתה של אשר, הוא נחשף דרכו לעולמות חדשים, ונותן ביטוי לרגשות וצדדים אחרים בו. רמי מעודד אותו לסיים את הלימודים ונותן לו פתח להשתנות.

דבר המבקר: "'פיגומים', שכשמו מסמל מצב לא גמור, ללא התחלה ברורה וללא סוף נראה לעין, הוא סרט רב רבדים. כמו ב'בין הקירות' של לורן קאנטה, גם ב'פיגומים' חלק מהסצנות אולתרו, מה שמוסיף להרגשת האותנטיות הנושבת מהמסך. 'פיגומים' הוא סרט שלא עושה הנחות לצופה - הוא אמיתי, בועט ומרתק. עברה חצי שנה מאז שצפיתי בסרט לראשונה בפסטיבל קאן והסרט מסרב לעזוב אותי. סרט חובה".

"סה לה וי" – ההמלצה של אלעד שלו

ציון גולשים: 7.6

ציון בטבלת המבקרים: 3.8

שחקנים: סוזן קלמנט, ז'יל ללוש, ז'אן פייר בכרי

תקציר: יממה אחת בחייהם של המשתתפים והמארגנים של חתונה פומפוזית ברוח המאה ה-18 בטירה צרפתית קסומה. כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש, כולל בלון פורח שנעלם עם החתן, צלם חתונות שנלחם בצלמי טלפונים סלולריים, מנות עיקריות שפג תוקפן וכלה הפוגשת בחתונה דווקא את אהובה לשעבר".

דבר המבקר: "הבמאים נקש וטולדנו מצליחים לשרטט עלילה מרובת דמויות, שאף אחת מהן לא משורטטת כקריקטורה וכולן מוארות בצורה אנושית ומשעשעת. רצף עלילות המשנה של הדמויות מתחבר לכדי מכלול שמתאר בצורה אוהבת אדם את החברה הצרפתית המגוונת בימינו ומצליח להצחיק לכל אורכו וגם לרגש לעיתים. 'סה לה וי' אולי לא יזכה בפרסים חשובים ואינו בעל חשיבות קולנועית גדולה, אך הוא אחד מהסרטים הטובים והמהנים שמוקרנים כעת בבתי הקולנוע וטוב בהרבה ממרבית הקומדיות הצרפתיות הדלוחות המגיעות למסך הגדול בישראל. בהחלט שווה צפייה".



"בית ספר לחיים" – ההמלצה של לירון אברהם

ציון גולשים: 7.3

ציון בטבלת המבקרים: 3.4

שחקנים: שרה פורסטייה, ונסן אלבז, פטריק דסוקאו

תקציר: פלוראנס היא מורה בבית ספר יסודי המסורה לתלמידיה. כשהיא פוגשת את סשה הקטן, ילד במצוקה, היא תעשה הכל כדי להציל אותו. היא אפילו תנטוש את חייה כאם וכרעיה ותטיל ספק בייעודה.

דבר המבקרת: "השחקנית הראשית, שרה פורסטייה, עושה את עבודתה מצוין – קשת הרגשות המגוונת שהיא מפגינה לאורכו של הסרט אמינה ומשכנעת. דמויותיהם של הילדים מתוקות ובניגוד לסרטים רבים אחרים, לא חוטאות בקיטש. פס הקול הקלאסי ורסטילי ומדהים, ותורם רבות לעלילה ולצופה. 'בית ספר לחיים' שווה את מחיר הכניסה לקולנוע, ושווה מאוד צפייה. באתי, ראיתי, חייכתי."

"קרב המינים" – ההמלצה של יאיר הוכנר

ציון גולשים: 7.8

ציון בטבלת המבקרים: 3.6

שחקנים: סטיב קארל, אמה סטון, שרה סילברמן

תקציר: טורניר הטניס שהתקיים בשנת 1973 בין בילי ג'ין קינג לבין אלוף העולם לשעבר בובי ריגס הפך למלחמה בין המינים ונהיה לאירוע הספורט הטלוויזיוני הנצפה ביותר בכל הזמנים. לכודים באור הזרקורים, קינג וריגס היו התגלמותם של הצדדים המנוגדים של הוויכוח, אולם מחוץ למגרש כל אחד מהם התמודד עם קרבות אישיים ומורכבים משל עצמו. עם בעל תומך, אשר דחק בה להילחם על שכר שווה, קינג התמודדה גם עם השלמה עם מיניותה. בו בזמן, ריגס מהמר על המורשת והמוניטין שלו על מנת לנסות להחיות את תהילת העבר שלו.

דבר המבקר: "'קרב המינים', טורניר הטניס האגדי, התרחש בשנת 1973, אבל הוא אקטואלי יותר מתמיד לשנת 2017. באתרי החדשות אנחנו קוראים על מאבקים בלתי נגמרים לשוויון מלא בשכר בין נשים לגברים שרק הולכים ותופסים תאוצה. תוסיפו לכך את החדשות שמגיעות מהוליווד וגם מהארץ לגבי שלל מפיקים, במאים ושחקנים שניצלו את מעמדם כדי לפגוע מינית, כך שסרט שיוצא לבתי הקולנוע דווקא בתקופה הזאת רלוונטי יותר מאי פעם. לכו לראות ותמורת מחיר כרטיס גם תיהנו מסרט מבדר מאוד וגם תצפו בסרט חשוב ומעצים."



"אנשים ומקומות" – ההמלצה של דין קליין

ציון גולשים: 8.4

ציון בטבלת המבקרים: 4.2

תקציר: לבמאית האגדית אנייס ורדה בת ה-90 ול-JR - הצלם והאמן המסתורי בעל מיליוני העוקבים באינסטגרם, יש הרבה מן המשותף. שניהם חולקים תשוקה ארוכת שנים לצילומים ולאופן בו הם מפותחים, מוצגים ונחשפים בפני אנשים. החיבה וההערכה ההדדית מביאה אותם לצאת למסע מתועד ברחבי האזורים הכפריים של צרפת, בו נרקמת אל מול המצלמה חברות לא שגרתית בין שני אמנים גדולים מדורות ותחומים שונים, המונעים על ידי רוח היצירה והחופש.

דבר המבקר: "אין קמצוץ של התנשאות מצד האמנים המגיעים מהעיר הגדולה והסרט הוא כדור אנרגיה של סקרנות מתפרצת, שאינה עוצרת גם בשלהי חייה של הבמאית. גילה המתקדם ובריאותה המתדרדרת של ורדה מעניק נופך מלנכולי להופעתה בסרט, אך זהו סרט שעוסק בחיים ובעכשיו כי זה מה שחשוב. זהו סרט שנכנס ישירות ללב, נשאר שם וממשיך לחמם אותו כל עוד הוא ממשיך לפעום - ואם האמנות צודקת, אז גם עוד הרבה אחרי".

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ סה לה וי (עמוד סרט)
חץ קרב המינים (עמוד סרט)
חץ פיגומים (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט