חדשות קולנוע וסרטים

בצל הסערה: "פוקסטרוט" הוא הזוכה הגדול של פרסי אופיר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס פרסי אופיר נערך ללא שרת התרבות מירי רגב שלא הוזמנה וזיכה את סרטו של שמוליק מעוז, אותו תקפה השרה, בשמונה פרסים כולל פרס הסרט, הבמאי והשחקן. "זה סרט שעשיתי מתוך אהבה למקום ולאנשים שחיים פה ושום שקר והסתה לא יוכלו להכתים זאת", אמר מעוז • אלעד שלו מדווח מהטקס
בצל הסערה הציבורית טקס פרסי אופיר התקיים אמש (שלישי) בהיכל התרבות באשדוד והכתיר בסיומו זוכה בלתי מעורער: סרטו של שמוליק מעוז "פוקסטרוט", שגרף את מרבית הפרסים החשובים וזכה בשמונה פרסים מתוך 13 מועמדויות בהם פרס הסרט, הבמאי והשחקן הטוב ביותר. הסרט יהיה נציגה של ישראל לטקס האוסקר הקרוב.

שרת התרבות מירי רגב לא הוזמנה לטקס, לאחר שביקרה את הסרט בתום זכייתו בפרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה וטענה כי הוא מוציא את דיבתה של ישראל. טרם הטקס היא קיימה מסיבת עיתונאים בה תקפה את המארגנים, בעוד שמחוץ לאולם מספר מפגינים בראשות מנהל מטה המאבק למען אלאור אזריה יצאו בקריאות נגד הנוכחים וצעקו על כוכב "פוקסטרוט" ליאור אשכנזי כי הוא "מעליל עלילות דמים".

[*]

(מפגינים מוחים מחוץ לטקס אופיר)

הטקס נפתח ברצף שירי מיוזיקל ששר אילן פלד. לאחריו הוענק הפרס הראשון בטקס, שסימן את תחילת הערב המוצלח של "פוקסטרוט" עם פרס ראשון בערב לצלם גיורא ביח. גם הפרס השני בערב בקטגוריית העריכה הלך ל"פוקסטרוט". את פרס המוסיקה המקורית אותו הגישה מירי מסיקה גרף אף הוא הסרט המעוטר בזכייה שלישית ברציפות.

יו"ר האקדמיה לקולנוע מוש דנון נשא בטקס נאום בו התייחס ישירות לביקורת שהטיחה שרת התרבות: "אני אזרח שאוהב את המקום בו אני חי ונאמן לו ככל יכולתי. כולנו שייכים למקום הזה לא פחות מאף אחד אחר ואכפת לנו לא פחות מאף אחד. אנחנו מספרי סיפורים, אנחנו לא בוגדים. לכל אחד במדינה מותר להעביר ביקורת, אין לאף אחד מנדט על האמת", אמר דנון. לצד זאת הוא אף ביקר את התנהלות האקדמיה ואמר כי "עלינו לבדוק היטב אם תכנים או יוצרים שמוגדרים כמגויסים הודרו, עלינו לעשות בדק בית עמוק. אין כאן אנחנו ואתם, יש כאן רצון עז לתקן ולשפר תוך שיתוף פעולה עם גורמי הממסד".



בפרס הראשון של "לא פה, לא שם" בקטגוריית שחקנית המשנה זכתה השחקנית מונא חווא שאמרה: "גיליתי את כוחה של האמנות ליצור שינוי ולהשפיע, להקשיב ולהתבונן על האחר ולא מזווית של דעה קדומה או שנאה. זו הדרך שבחרתי ואמשיך לבחור בה". הסרט השלים דאבל לשחקניות כאשר יבגניה דודינה העניקה את פרס השחקנית הטובה ביותר לשאדן קנבורה האלמונית. "ניסיתי להביא את האמת שלי ושל הרבה מאוד נשים ואני כל כך שמחה שהאמנתם בי", אמרה קנבורה, "המסע שעברתי עשה אותי אישה יותר חזקה וחופשיה. לא נבקש רשות להיות מי שאנחנו ובטח שלא מממשל או מדינה".

רעיית הנשיא נחמה ריבלין, סיניפילית ידועה, הגישה את פרס הסרט הדוקומנטרי מעל 60 דקות לסרט "בן גוריון, אפילוג" שמתעד שיחות של ראש הממשלה הראשון בהן הוא פורס את חזונו למדינת ישראל. בפרס שחקן המשנה נרשמה הפתעה לראשונה לערב כשעמי סמולרצ'יק זכה למיני קאמבק על הופעתו בסרט "פיגומים". בהמשך מירי מסיקה נפרדה מהאמנים שהלכו לעולמם השנה עם השיר "גרסיאס אה לה וידה". "פוקסטרוט" זכה לפרס רביעי בערב על עיצוב אמנותי ובפרס נוסף לפסקול אותו העניק לא אחר מהמפיק של סטטיק ובן אל, ג'ורדי. לפני הענקת פרס האיפור התפרצה מפגינה וצעקה כי מירי רגב חסרה באירוע. היא הוצאה על ידי מאבטחים מהאולם. הזוכה הקדישה את הפרס לחיות שסובלות מניסויים בתעשיית האיפור. לאחר מכן ליאור אשכנזי השלים את הערב המוצלח של "פוקסטרוט" עם זכייה בפרס השחקן. אשכנזי, שספג איומים על חיי בתו ברשת בימים האחרונים, הודה לבנותיו והקדיש את הפרס לבתו שמתגייסת. "זה אולי הסרט הכי ישראלי שנעשה פה בשנים האחרונות. זה לא ימין ושמאל זה סרט עלינו. אין ישראלי שלא ימצא עצמו בסרט", אמר אשכנזי.

[*]

(שמוליק מעוז זוכה בפרס הבמאי הטוב ביותר)

המאוכזב הגדול ביותר של הערב היה הסרט "געגוע" שזכה בפרס אחד בלבד מתוך 13 מועמדויות. הסופר מאיר שלו הגיש את פרס התסריט הטוב ביותר לשבי גביזון, ששב לקולנוע לאחר עשור, ואמר בעת הגשת הפרס כי את החופש היצירתי של התסריטאים איש לא יוכל לכלוא או לרתום לצרכיו.

הטקס המשיך עם זכייה צפויה ומוצדקת לשמוליק מעוז בפרס הבימוי. בפרס הסרט, אותו העניק צוות זוכה השנה שעברה "סופת חול", זכה באופן מאוד לא מפתיע "פוקסטרוט" והשלים רצף זכיות שהוא בבחינת אצבע משולשת של מצביעי האקדמיה לשרת התרבות. בנאום הזכייה שלו התייחס מעוז לביקורת שעלתה נגד הסרט ואמר: "יצירה היא דחף. היא לא משקפת מציאות אלא מגרה אותה כדי לפתח דיאלוג. לפני שהייתי במאי, הייתי חייל. שרדתי קרבות עקובים מדם ולמדתי על בשרי מהי חמלה. זה סרט שעשיתי מתוך אהבה למקום ולאנשים שחיים פה ושום שקר והסתה לא יוכלו להכתים זאת כי זו אהבת אמת".

כל הזוכים:

הסרט הטוב: "פוקסטרוט"

הבמאי: שמוליק מעוז, "פוקסטרוט"

השחקן הראשי: ליאור אשכנזי, "פוקסטרוט"

השחקנית הראשית: שאדן קנבורה, "לא פה, לא שם"

שחקן משנה: עמי סמולרצ'יק, "פיגומים"

שחקנית משנה: מונא חווא, "לא פה לא שם"

התסריט: "געגוע", שבי גביזון

סרט דוקומנטרי מעל 60 דקות: "בן גוריון, אפילוג"

צילום: גיורא ביח, "פוקסטרוט"

עריכה: "פוקסטרוט"

מוסיקה מקורית: אופיר ליבוביץ, "פוקסטרוט"

ליהוק: אורית אזולאי, "מוטלים בספק"

עיצוב תלבושות: מאיה ליבוביץ, "המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה"

עיצוב אמנותי: ערד שאואט, "פוקסטרוט"

סרט תיעודי עד 60 דקות: "מקווה שאני בפריים", נטעלי בראון

פסקול: אלכס קלוד, "פוקסטרוט"

סרט קצר: "נפילות", ארז תדמור

פרסי מפעל חיים: העורכת ערה לפיד והבמאי ניסים דיין ("מפריח היונים")

לכל המועמדים היכנסו למתחם פרסי אופיר
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט