חדשות קולנוע וסרטים

”Girls Trip": הקומדיה המצליחה של 2017 שלא תראו בישראל

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יאיר הוכנר צפה בביקורו באמסטרדם בקומדיה הרווחית ביותר של קיץ 2017 ומנסה להבין כיצד סרט מצחיק ומצליח לא עשה את דרכו למסכים בארץ והאם יש קשר לכך שגיבורות הסרט הן אפרו אמריקאיות? • ביקורת סרט
זה לא בדיוק סוד שסרטים שגיבוריהם או גיבורותיהן הן אפרו-אמריקאיות לא בדיוק מגיעים לבתי הקולנוע בישראל. צריך סיבה מאוד מיוחדת כדי שמפיץ ישראלי יועיל בטובו לעשות זאת. אם לסרט יש סיכוי להיות מועמד לאוסקר לדוגמה כמו "אור ירח" או "מאחורי המספרים" ייתכן והוא יופץ ואפילו אז יש סיכוי שזה לא יקרה דוגמת "גדרות" בבימויו ובכיכובו של דנזל וושינגטון ובהשתתפותה של ויולה דייוויס שאף זכתה באוסקר לשחקנית משנה בטקס האחרון שהגיע ישירות לערוצי הסרטים בלווין. כנראה הסרט האפרו-אמריקאי הכי מצליח בישראל הוא "תברח" קומדיית האימה הסאטירית שהפתיע והצליחה בזכות הביקורות הטובות מאוד להביא לאולמות קהל מבוגר חובב סרטי איכות ולא רק צעירים שאוהבים סרטי אימה.

אם שמתם לב הקיץ שעבר על הקהל הישראלי היה נטול קומדיות ראויות, היה את "לילה קשוח" עם סקרלט ג'והנסון שלא ממש היה להיט לא בארץ ולא בעולם וגם "משמר המפרץ" עם דויין ג'ונסון ו"הבית תמיד מנצח" עם וויל פארל, שכפי שהגיעו אל בתי הקולנוע ככה גם נעלמו. אבל בארה"ב וגם בארצות אחרות בעולם הסיפור היה אחר לגמרי בזכות קומדיה פרועה במיוחד בשם ”Girls Trip", שהפכה לקומדיה המצליחה ביותר והרווחית ביותר של קיץ 2017 עם הכנסות של 115 מיליון דולר מול תקציב של 19 מיליון דולר בלבד.

[*]

הכוכבות של הסרט הן המועמדת לאוסקר קווין לטיפה ("שיקגו"), ג'יידה פינקט סמית ("אמהות רעות") רג'ינה הל ("חוק וסדר: לוס אנג'לס"), והקומיקאית שלוחת הרסן טיפאני הדיש. לצידן ניתן למצוא את מייק קולטר, המוכר יותר כ"לוק קייג" מהלהיט של נטפליקס. השחקנית הלבנה המוכרת היחידה בסרט היא קייט וולש הזכורה מהעונה השנייה של "פארגו", "האנטומיה של גריי" וסדרת הבת הכושלת, "מרפאה פרטית" והיא רק שחקנית משנה. הנציגות הזכרית הלבנה היחידה היא של כוכב הטלנובלות הלטיני עמנואל לוי.

העלילה עוקבת אחר מפגש בין ארבע חברות הכי טובות, שלא נפגשו אחת עם השנייה כבר חמש שנים, כל אחת יש לה את המטען והצרות שהיא מסתירה מחברותיה. סוף שבוע משותף בניו אורלינס בכנס תרבות אפרו-אמריקאי יגרום להן להשלים עם עצמן וביניהן, כמו כן בסימן אחווה נשית הן יחזירו לעצמן את השליטה על חייהן ויבעטו החוצה את הגברים. " ”Girls Tripכבר עושה ללהיטים כמו "מסיבת רווקות" ו"אמהות רעות", בית ספר לקומדיה ועוקף את הכנסותיהם, דבר המוכיח שקהל היעד של הסרט הוא הרבה יותר רחב מהקהילה האפרו-אמריקאית והסרט הצליח לשבור את מחסום הצבע לא רק בארה"ב אלא גם באירופה. אני צפיתי בסרט באמסטרדם וגם הלבנבנים ההולנדים נקרעו מצחוק. רג'ינה הל היא כוכבת סרטים המוכרת לקהל בארה"ב בעיקר משלל קומדיות ודרמות המיועדות לקהל אפרו-אמריקאי. היא מגלמת את ריאן פירס, סופרת רבי מכר המייעצים בנושא זוגיות ואישיות טלוויזיונית מעוררת השראה, שביחד עם בעלה הספורטאי לשעבר סטיוארט הם בעצם סוג של מותג, זאת למרות שמערכת היחסים שלהם לא ממש עובדת.



קווין לטיפה, מגלמת את סשה פרנקלין, שהפכה מעיתונאית לרכילאית בעלת אתר אינטרנט הנמצאת בחובות וחייבת להשיג מידע צהוב שיחזיר אליה את הגולשים. ג'יידה פינקט סמית מגלמת את ליסה קופר, גרושה מרירה ואם מודאגת לשני ילדים שמאז הגירושים שהיו מכוערים חיה אצל אמה וכמובן לא הייתה עם גבר כבר כמה שנים טובות. גונבת את ההצגה משלוש השחקניות המוכרות היא הקומיקאית טיפאני הדיש המגלמת את דינה, חברתן חמומת המוח והאמוציונלית יתר על המידה, שלא חושבת הרבה לפני שהיא עושה איזושהי פעולה ולכן היא מספקת את הרגעים המצחיקים ביותר בסרט.

הסרט מתהדר באסופה של כוכבי תרבות אפרו-אמריקאים ובשלל הופעות חיות: מריה קארי, בייבי פייס, קומון, פאף דדי, פיית אוונס, אסטלה, מקסוול, דוג פרש, MC Lyte ועוד רבים שהופכים את הסרט גם לחוויה מוסיקלית שווה במיוחד. אפילו הבמאית המוערכת אווה דוברנאי ("סלמה") קופצת לביקור. כל אלו מספקים הצצה לתרבות הפופולרית האפרו-אמריקאית, שבאופן כלל לא מפתיע היא מוכרת ונערצת גם בארץ ובשאר המדינות המערביות.

לא סתם מגיעים ארצה כוכבי היפ הופ הממלאים את אמפי ראשון לציון בהצלחה, הקהל הצעיר לעומת המבוגרים נטול סטיגמות כי הוא נושם את התרבות האפרו-אמריקאית העכשווית שאליה גם משתייך הסרט הזה. לצערנו גלובוס מקס חברת ההפצה של הסרט בארץ לא תוציא אותו באופן מסחרי בישראל וכך נגנז הסיכוי לראות את הקומדיה המצליחה ביותר בעולם בבתי הקולנוע בישראל.
יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ טיול בנות (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט