קופה ראשית: ביקורת פרק פתיחת העונה השנייה

Kupa Rashit Series Review

תמונת כתבמישל צ'יקו על "קופה ראשית: ביקורת פרק פתיחת העונה השנייה":
"אל ההומור הקליל מתווספת ביקורת חברתית"
פוסטר Kupa Rashit
משחק קרן מור  דב נבון  נועה קולר  יניב סוויסה  דניאל סטיופין  דורית לב ארי  אמיר שורוש  יגאל עדיקא  
קומדיה
ביקורת סדרה לקופה ראשית: ביקורת פרק פתיחת העונה השנייה מאת מישל צ'יקו | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"קליל וכיפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
מדד פופולריות
5.4/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסדרה המוקומנטרית (הכאילו דוקומנטרית) "קופה ראשית" עשתה את דרכה לאט אבל בטוח ללב הציבור בישראל. מעלייה במשבצת נידחת בערוץ 23, דרך צבירת מעריצים רבים באמצעות היוטיוב של "כאן" ועד לקבלת ביקורות חיוביות רבות, מועמדות בטקס פרסי האמי הבינלאומי האחרון וקהל גדול שהמתין בציפייה רבה לקראת העונה החדשה. הסדרה עוקבת אחר סניף יבנה של רשת הסופרים הבדיונית "שפע יששכר" ומציגה את החוויות היומיומיות המגוונות של העובדים במקום והלקוחות, והופכת את אחד המקומות היותר רגילים ואפורים למלאי הומור ועניין. העונה השנייה נפתחת בהיבט חגיגי במיוחד- לא רק שאנחנו מתחדשים עם עונה חדשה ומסקרנת, גם עובדי הסופר מתחדשים בסניף חדש ומשופר המזמין המון אינטראקציות חדשות ושונות עם קהל הקונים בסופר והאחד עם השני.
בינתיים נראה כי העונה החדשה מצליחה לשמור על אופיה הקליל והכיפי שאפיין אותה בעונתה הראשונה. על אף הדמויות הסטריאוטיפיות והמוקצנות לעיתים של העובדים והלקוחות עצמם, קשה שלא לאהוב ולהתאהב מחדש בכל אחת ואחד מהם, ולמצוא לפחות מקור אחד להזדהות מחוויות הסופר הפרטיות שלכם. אפילו הדינמיקות ומערכות היחסים המוכרות בין דמויותיהן של קרן מור, דב נבון ונועה קולר (המעולים!), לא הופכות ללא רלוונטיות ומצליחות להיות מצחיקות יותר מתמיד. אל ההומור הקליל מתווסף מימד שהיה קיים גם בעונתה הראשונה של הסדרה אולם בווליום נמוך יותר, וזו הביקורת החברתית. העונה מציגה היבטים ביקורתיים בצורה בוטה הרבה יותר המתבטאת לא רק בדמויות (להן כבר התרגלנו לאורך כל העונה הקודמת), אלא גם בסיטואציות השונות שאליהן הן נקלעות.
כך הפרק הראשון עוסק בהבדלי מעמדות בחברה הישראלית, דרך קרב על שירותים – כל העובדים ה"פשוטים" לצד הלקוחות צריכים להסתפק בתא אחד בקומה העליונה בעוד שירה מנהלת הסניף זוכה לשירותים משלה בקומת ההנהלה. חוסר השוויון, ההתנשאות וההצדקה של הצד בעל הזכויות הרבות יותר על החלשים, מהדהדים טקסטים מרקסיסטיים ואפילו סרטים עכשוויים כמו "פרזיטים" ו"אנחנו" בו העניים מתמרדים ולוקחים את גורלם בידיהם ופולשים מתחתית החברה למעלה. אני מקווה מאוד שהנוסחה שפעלה כל כך טוב לאורך העונה הראשונה של הסדרה- לא תהפוך לרפיטטיבית ומיושנת וסומכת על הסדרה שלא תאכזב אותנו ותציע התפתחויות עלילתיות שלא יוכלו לגרום לנו להפסיק לצפות שוב ושוב ושוב. באירוע ההשקה שאירע ברביעי, מלבד להשתתפותם של קאסט השחקנים המוכר עוד מהעונה הראשונה, ניתן היה לזהות גם פרצופים מוכרים אחרים המהווים תוספת חדשה ומעניינת לצוות העובדים של "שפע יששכר" כשבניהם כוכבת "הישרדות" לשעבר- לונא מנסור המגלמת את דמותה של סוהא- אחותו הקטנה של רמזי, המתחילה לעבוד יחד איתו בסניף החדש.
קופה ראשית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6117/05/2020 17:44:39
8/10אייקון ציון
סידרה חמודה כייף לשבת קצת ולצחוק, נכון שצריך קצת חוש הומור, ראמזי הורג אותי כל פעם מחדש. ובטח שאני שמח לראות את יענקל בודו הגדול מקבל 8 בסולם MOTEKOO.להקליט ולראות עם בירה ונקניק.
שם: תומר רפאליגיל: 1608/04/2020 22:42:31
9/10אייקון ציון
סדרה מעולה, קורעת מצחוק, הדמויות גאוניות ובמיוחד של כוכבה וראמזי, אי אפשר להפסיק לצפות
קישורים
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט