מכשפת: ביקורת סדרה

Cursed Series Review

תמונת כתבלירון אברהם על "מכשפת: ביקורת סדרה":
"האחות החורגת והפחות מוצלחת של "משחקי הכס""
פוסטר Cursed
משחק קתרין לנגפורד  דבון טרל  גוסטב סקארסגארד  
פנטזיה
ביקורת סדרה למכשפת: ביקורת סדרה מאת לירון אברהם | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"ניסיון כושל"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קחו גיבורה שמנסה להציל את המצב ולמנוע את המשך המלחמה, ערבבו עם שליטים שרבים על המלוכה, ואז תוסיפו גם מלך צעיר ואובד עצות וגופות מהלכות, תבלו באלימות ברוטאלית וראשים נכרתים, ואפילו אויבים מפתיעים עטויי ברדס שחור ופרוותי. המתכון הזה נשמע לכם מוכר? התבלבלתם, זו לא "משחקי הכס" אלא הסדרה החדשה והמושקעת של נטפליקס "מכשפת". הסדרה, בעלת 8 פרקים, מבוססת על סדרת ספרים שכתבו פרנק מילר טים וילר. אני רוצה להאמין שקווי הדמיון הרבים לא חמקו מעיני השניים, אך כנראה שנורת האזהרה הגדולה לא נדלקה - כמובן, קיימת כבר סדרה מצליחה ביותר בעלת מאפיינים, איך לומר, זהים. מול מתחרה שכזאת הדרך לאכזבה כמעט ומובטחת.
נימואה (קתרין לנגפורד; "13 סיבות"), גיבורת הסדרה ובת הפיות, מקבלת משימה מאמה הגוססת, להשיב את "שן השטן", החרב בעלת העוצמה שהמחזיק בה יהא המלך והשליט, אל מרלין (גוסטב סקארסגארד; "וויקינגים"), דמות שאינה יודעת מיהי. היא נאבקת בדרך במכשולים: אויבים המבקשים לחטוף את החרב לידיהם, חיילים המכונים פלדינים אדומים ש"מטהרים" את הארץ ורוצחים את כל הבא ליד ובחור יפה תואר (דבון טרל; "ברי") שגונב ממנה את החרב ונעלם. העלילה מוצגת במספר מישורים במקביל, כשבין הסצנות מעברים גרפיים מוזרים ואפילו תלושים. השפרצת דם מאוירת שמכסה את המסך ונראית כמו אפקט עצוב בפוטושופ היא לא דרך סבירה לסיים את הפרק הראשון של הסדרה (זאת מבלי להזכיר את האלימות הגרפית מאוד שמלווה את יתר הפרקים). לא הצלחתי להיפטר מהתחושה שמצד אחד, העלילה לא מתקדמת כלל מצידה של הגיבורה הראשית, ואילו מהצד השני, ישנן סצנות שפשוט לא מובן מה קורה בהן וכיצד הן קשורות לעלילה הראשית.
הבעות הפנים של לנגפורד הן לפעמים קצת יותר מדי. המבט הדרמטי, העיניים התכולות החודרות שמביטות בך ביותר מדי סצנות, נהיות לפחות משמעותי כשהוא מופיע כל כך הרבה. טרל לעומתה, מצליח להשיל את עורו כנחש בכל סצנה מחדש. יכולת המשחק המעולה שלו מצליחה לגרום לצופים להיות מופתעים, כי לא ברור מה יקרה ומה יעשה ברגע הבא. כנראה שאלו המחפשים סדרת פנטזיה מנותקת ומנתקת מהמציאות ייהנו מ"מכשפת", אם יצליחו להתעלם מהמגרעות הברורות. עבור היתר עדיף לחזור לצפייה נוספת ב"משחקי הכס" או בסרטי פנטזיה מוצלחים בהרבה מהניסיון הלא מוצלח הנוסף של ענקית הסטרימינג להפיק סדרת ענק.
מכשפת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מכשפת (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט