עוזרת בית: ביקורת מיני סדרה

Maid Series Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "עוזרת בית: ביקורת מיני סדרה":
"דרמה עשויה היטב, מרגשת, כובשת וממכרת"
פוסטר Maid
משחק מרגרט קוואלי  אנדי מקדואל  ניק רובינסון  אניקה נוני רוז  
דרמה
ביקורת סדרה לעוזרת בית: ביקורת מיני סדרה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חשוב ואקטואלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
מדד פופולריות
4.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אופטימיות היא שם המשחק, או כך לפחות משתקף בסדרה "עוזרת בית" מבית היוצר של נטפליקס. ככל ששוקעים יותר ומגיעים לתחתית, כך ניתן לעלות ואף להצליח - ובגדול. אחרי ההצלחה האדירה לה זכתה המיני סדרה האיכותית "המורדת" בנטפליקס, היה זה עניין של זמן עד שענקית הסטרימינג תמצא סיפור מרגש חדש לעיבוד. ההזדמנות הגיעה עם ספרה של סטפני לנד. כמו בספרה האוטוביוגרפי של דבורה פלדמן שהפך למיני סדרה "המורדת", גם פה מראים את המאבק להשתחרר מתפיסות שונות, הרצון העז להוכיח את עצמך, להיאבק, לשרוד ולגלות את החוזקה האמיתית ששרויה בתוכך. זהו מסע מפרך אל עבר הלא נודע בתקווה שהעתיד יעלה על התקוות המיוחלות וההווה המפרך. ספרה האוטוביוגרפי של סטפני לנד אודות זיכרונותיה מהתקופה בה עבדה כעוזרת בית בצל גידול בתה הפעוטה הפך להצלחה מפתיעה וטיפס לצמרת רשימת רבי המכר של "ניו יורק טיימס". הפרק הראשון של הסדרה מכניס את הצופים ישירות לנקודת המפנה בחייה של אלכס ראסל (מרגרט קוואלי). אלכס היא אישה צעירה באמצע שנות העשרים לחייה שעוזבת בן לילה יחד עם בתה בת השנתיים, מאדי, את בן זוגה, שון (ניק רובינסון).
הסיבה מובאת בהמשך – שון הוא אלכוהוליסט עם התקפי זעם שתוקף את אלכס רגשית. הוא אמנם אינו מכה אותה או את בתה, אך החפצים שנזרקים סביבם והחור בקיר שאגרופו חבט בו אינם נותנים מקום לספק שגם המכות יגיעו, זהו רק עניין של זמן. הבריחה משון כשהיא חסרת כל מביאה את אלכס ומאדי למעון לנשים שספגו אלימות. שם אלכס מכירה נשים שונות שספגו אלימות פיזית ורגשית. למרות שהיא מתכחשת להגדרתה כקרבן לאלימות, אט אט היא מתחילה להפנים זאת, ומתחילה להיזכר ולהבין כי גם אמה ההיפית פולה (אנדי מקדואל, "ארבע חתונות ולוויה אחת", אמה של קוואלי במציאות) סבלה מאלימות מאביה, ממנו הן ברחו. לאחר ששון מנסה לקחת משמורת על בתה, מבינה אלכס כי עליה לשנות את חייה. היא מבינה שחבריה שלקחו את הצד של שון, אמה שסובלת ממניה דיפרסיה ואביה שפתח פרק חדש בחייו - לא יעזרו לה. הכול תלוי בה ועל על מנת לשרוד ולהגן על בתה – עליה לעבוד. אלכס מתחילה לעבוד בעבודה היחידה הזמינה כעוזרת בית. היא מנקה בתים במצב מחפיר: מבריקה אסלות מטונפות, שוטפת רצפות מלוכלכות, מנקה חדרים מלאי ג'וקים וחולדות, ועושה הכול כדי להביא כסף שיכלכל אותה ואת בתה. מבחורה שברירית, חסרת כיוון ותלותית היא הופכת עצמאית, חדורת מטרה ואמיצה. את רשמיה מהבתים השונים שהיא מנקה היא מתעדת במחברת כתיבה. אחת הנשים שהיא מנקה את ביתה היא רג'ינה - עורכת דין עשירה שממתינה ללידתו של בנה מאם פונדקאית. הקשר ביניהן מתחיל על רגל שמאל, כקנאה אחת בשנייה. אך בהמשך הן הופכות חברות ורג'ינה אף מסייעת לאלכס במאבקה המשפטי בשון.
סיפורה של אלכס לאורך הפרקים מלווה בהבזקים לעברה כנערה בודדה שדואגת לאמה, קוראת ספרים להנאתה חולמת ללמוד בקולג', וכמובן סיפור הכרותה עם שון שכבש אותה עם קסמו האישי. הסיפורים נשזרים זה בזה בתזמון מדויק בפרקי הסדרה. השילוב של הסיפורים יוצר דרמה מותחת ומעניינת. עם זאת, ישנו מחסור במידע על עברה של אלכס כילדה. זיכרונותיה אינם מתקופתה כילדה, מידע שיכול להוסיף ולהאיר את דמותה. גם המידע אודות יתר הדמויות כמו שון, אמה של אלכס ואביה הוא דל יחסית. לא ברור מה גרם למהפך בחיי אביה שהביא לשינוי קיצוני באורח חייו והיה יכול להיות מעניין להציג את חייהן של אלכס ופולה לאורך שנות ילדותה של אלכס. התסריט הרהוט והאקטואלי מצליח להעביר נושאים פחות מדוברים כמו אלימות רגשית (שעברה אלכס על ידי שון) ואלימות כלכלית (אותה עברה אמה של אלכס על ידי בן זוגה, שרימה אותה) ולהפוך אותם נגישים ומעניינים. בנוסף לתסריט, הבימוי המקצועי והקצבי, הצילום המרהיב יחד עם הפסקול הצעיר והתוסס הופכים את הסדרה למקשה אחת שאי אפשר להפסיק לצפות בה. ואי אפשר מבלי להזכיר אתו המשחק הנפלא של הקאסט. בולטים ניק רובינסון הנאה ("המורה") שמגלם את שון ולמרות התנהגותו האלימה כלפי אלכס, מצליח ליצור כלפיו אמפתיה. הוא מראה כי הוא אינו שולט במעשיו כתוצאה מעברו. זהו אמנם לא תירוץ, אך בתור בחור שעבר אלימות רגשית בעצמו ונאלץ להתמודד עם עול רגשי וכלכלי לבדו, ניתן קצת יותר להבין אותו. אנדי מקדואל שמגלמת את פולה, אמה האמנית של אלכס, היא הברקה ליהוקית והכימיה עם קוואלי שהיא גם בתה במציאות היא טבעית. זהו תפקיד מצוין שמביא לה את הקאמבק המיוחל. וכמובן מרגרט קוואלי הנאה כאלכס שעל כתפיה מתקיימת הסדרה מוכיחה שהיא לא רק פרצוף יפה. לאחר תפקיד קטן ונחרט לצידו של בראד פיט בסרט "היו זמנים בהוליווד", היא נכנסת לתפקיד מאתגר כקורבן לאלימות ומצליחה להיות לרגש וליצור אמפתיה כלפי הדמות. תתחילו לשנן את השם.
עוזרת בית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ עוזרת בית (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט