סיפור אמיתי: ביקורת מיני סדרה

True Story Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "סיפור אמיתי: ביקורת מיני סדרה":
"סדרת מתח על יריבות בין אחים ומחיר התהילה שלא מחדשת יותר מדי"
פוסטר True Story
משחק קווין הארט  ווסלי סנייפס  בילי זיין  טואוני ניוסם  פול אדלשטיין  ג'ון אלס  כריס דיאמנטופולוס  
פשע
ביקורת סדרה לסיפור אמיתי: ביקורת מיני סדרה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"לא מחדשת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
1/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסדרה "סיפור אמיתי", כפי שמעיד שמה, משחקת על קו התפר בין מציאות לדמיון. היוצר אריק ניומן, שיצר את סדרת הלהיט "נרקוס: מקסיקו" - שמספרת סיפור אמיתי על ברוני סמים בצורה בדיונית, מספר כאן סיפור פיקטיבי, אך רומז שסיפורים כאלה אפשריים, ושהצד האפל של האנשים שאנחנו מכירים ומעריצים, כמו שחקני קולנוע וספורטאים, עשוי להיות מסוכן ממש. הסדרה נפתחת בקטע שבו הגיבור, קומיקאי ושחקן קולנוע מצליח, הידוע בכינוי "קיד" (קווין הארט,"ג'ומנג'י: השלב הבא", "מהיר ועצבני: הובס ושואו"), פונה למצלמה ומספר עד כמה אי אפשר באמת להכיר בן אדם, אפילו אם הוא מפורסם, כמוהו. מכאן ממשיכה הסדרה לאירועים המטלטלים שאירעו שבוע לפני הריאיון הזה. האירועים האלה מתרחשים בזמן שהגיבור חוזר לעיר הולדתו פילדלפיה ופוגש שם את אחיו הבכור והבעייתי, קלייטון(ווסלי סנייפס, "בלייד", "קוראים לי דולמייט").
האח חובב המתיחות ואיש העסקים הכושל, שחייב כסף לטיפוסים מפוקפקים במיוחד, גורר איתו את אחיו השחקן המצליח להרפתקאות שכמעט מחסלות את הקריירה שלו. הסדרה משחקת עם היכרות הצופים את השחקן הראשי, קווין הארט, כוכב קולנוע וסטנדאפיסט מפורסם, ומספקת דמות מראה שלו. אבל בסדרה, הצד האפל של השחקן החביב יוצא לאור, וכמו שהוא אומר במונולוג הפתיחה, שהוא גם סצנת הסיום של הסדרה, לעולם אי אפשר להכיר בן אדם באמת. האמירה הזאת נכונה לגביו וגם לגבי אחיו הבכור, שאיתו יש לו יחסי אהבה-שנאה מורכבים. נושא האחים והנאמנות המשפחתית מרכזי בסדרה, ששם הפרק האחרון שלה "כמו קין והבל" מתייחס לסיפור האחים המפורסם ביותר, ומספק לו טוויסט עכשווי. מול צמד האחים השחורים, קיד וקלייטון, מציבה הסדרה צמד מאפיונרים ממוצא יווני (ג'ון אלס וכריס דיאמנטופולוס) שנראים כמו יצאו מהסדרה "פארגו" שבה הפושעים הם שילוב מצמרר של הקומי והרצחני. כך אחד מהם מנסה להתחמק משיחה עם אימם, רגע לאחר שחיסל מישהו בצורה מדממת במיוחד.
גם דמות המעריץ המטורף של קיד, ג'ין (תיאו רוסי, "ילדי האנרכיה") שאורב לו בכל מקום וכך נקלע גם הוא לסחרור המטורף של שני האחים, הופך למעין "אח" סמלי של קיד. מידת הנאמנות של המעריץ לאליל שלו תועמד במבחן קשה במיוחד. רוסי מצוין בתפקיד המאתגר הזה ומצליח ליצור אמפתיה לדמות מחד, ותחושת קריפיות מאידך, והסצנות שבהן הוא מופיע הן מהחזקות בסדרה. בסדרה ששמה "סיפור אמיתי" מפתה כמובן לבדוק את הביוגרפיה של קווין הארט ולמצוא נקודות השקה לדמות. הארט אכן נולד בפילדלפיה כמו בן דמותו, יש לו אח בכור, ואביו היה מכור לקוקאין ולא היה נוכח בחיי בנו. הארט נעצר על נהיגה בשכרות, הוא גם התגרש מאשתו הראשונה לאחר שהודה שבגד בה, כמו בן דמותו בסרט. בסצנה בסדרה מספר קיד שהדרך לתהילה לא הייתה חלקה ובמשך שנים רבות נאבק כדי להשיג את ההכרה וההצלחה שהגיע אליה לבסוף. גם הפרטים הללו מתאימים לביוגרפיה של הארט, שזכה להצלחה הגדולה שלו רק בשנים האחרונות. "סיפור אמיתי" מדמיינת מצב בו כוכב הקולנוע המצליח נגרר חזרה לעבר שאותו השאיר מאחור בעיר הולדתו, וכיצד החזרה "הביתה" היא בעצם מסע אימים שרק הולך ומסתבך. אפשר היה ליצור מהחומרים הללו דרמה משכנעת יותר, אבל "סיפור אמיתי" לא בטוחה מה היא רוצה להיות: דרמה אפלה על יצר ויצירה ועל הקשר ביניהם? קומדיה שחורה על כוכבים, מעריצים, ואחים שרק מחכים בפינה כדי להתנקם באח המוצלח יותר? הטון של הסדרה לא ברור והיא פוסחת על כל הסעיפים האלה ומוסיפה גם עלילות משנה לא מפותחות מספיק כמו סיפורה של כותבת הבדיחות של קיד שרוצה מקום משלה באור הזרקורים (טואוני ניוסם, "כוח החלל") והמנהל האישי היהודי והנוירוטי (פול אדלשטיין, "נמלטים") שנאמן מאוד ללקוח שלו ומשתף פעולה עם המעשים הלא בדיוק מוסריים שלו. הטוויסט העלילתי הגדול שמניע את הסדרה די ברור מהפרק הראשון ולכן הצגתו כגילוי מרעיש לקראת סוף הסדרה לא בדיוק עובדת. עם זאת, המתח נשמר לאורך רוב פרקיה, ואולי בכך היא ממלאת את תפקידה.
סיפור אמיתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ סיפור אמיתי (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פשע
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט