הד קולך: ביקורת סדרה

The Echo of Your Voice Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "הד קולך: ביקורת סדרה":
"דרמה חכמה ורגישה על משפחה, מוזיקה פופולרית ומה שביניהן"
פוסטר The Echo of Your Voice
משחק אור עמרמי ברוקמן  איתמר רוטשילד  שאול לוריא  שמואל וילוז'ני  נורית גפן  דן תורן  
דרמה
ביקורת סדרה להד קולך: ביקורת סדרה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"מנגינת חיינו"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
מדד פופולריות
3.3/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הד קולך", הדרמה היפהפייה והרגישה של תום שובל ("ג'וני ואבירי הגליל", "הנוער", "הסירו דאגה מליבכם"), שהספיקה כבר לזכות בפרס "סירייס מניה" הצרפתי, מספרת על שלושה דורות במשפחת שמר, משפחה מוזיקלית שבה סב, בן ונכד, המייצגים את ההוויה המוזיקלית הישראלית. הסב, ארי שמר (שאול לוריא, מוזיקאי בלהקת "קין והבל 90210"), היה זמר פופולרי בסגנון אריק איינשטיין בשנות ה-70, בנו, קובי (איתמר רוטשילד, "יונה", "על הספקטרום"), הוא זמר כושל שנמצא תמיד בצלו של אביו המפורסם, ולני (אור עמרמי ברוקמן שזכה במקום השלישי ב"כוכב הבא לאירוויזיון"), בנו של קובי שמראה ניצני כישרון גדול בדומה לסבו, ומתחרה בכך באביו המתוסכל. לצדו של ארי, מופיע גידי, שאותו מגלם לביא זיטנר ("משפחה וחצי", "האי") בסצנות הפלאשבק לשנות ה-70 ושמוליק וילוז'ני ("תמיד אותו חלום", "עד החתונה") בסצנות ההווה. גידי רוצה לשחזר את הצלחת העבר ולהעלות מופע עם קובי, בו ישירו את השירים מהתקליט המצליח של הצמד "שני המנשה". במקביל, לני מוזמן להופיע בתוכנית סטייל "כוכב נולד". כמו השחקן המגלם אותו, גם לני כובש את לב הצופים בתכנית.

שאול לוריא, מוזיקאי שפחות מוכר לקהל המיינסטרים, מספק הופעה כריזמטית בתפקיד ארי. איתמר רוטשילד מצוין כקובי המתוסכל והמיוסר שאינו מצליח להתגבר על תחושת הכישלון שלו. אור עמרמי ברוקמן מביא למסך הרבה קסם וחן, ומוכיח שהוא לא רק זמר מצוין אלא גם שחקן רגיש ומשכנע. שמוליק וילוז'ני נפלא בתפקיד הקומי/טראגי של גידי, כביכול רק הסייד-קיק של ארי, אך כפי שמתגלה במהלך הסדרה, הרבה יותר מכך.
"הד קולך" מצליחה לייצר מיתולוגיה מוזיקלית שנדמית מדויקת עד לפרט האחרון. שלומי שבן כתב במיוחד לסדרה שירים נפלאים ברוח שנות ה-70 שנשמעים אותנטיים כל כך שנדמה לרגע שאכן היה צמד בשם "שני המנשה" אי שם בתחילת הסבנטיז. תום שובל מצליח לקרוץ מצד אחד לזמרים שכולנו מכירים כמו אריק איינשטיין והרכבים מוזיקליים אחרים שמהווים השראה לצמד הבדיוני. הוא שוזר סצנות פלאשבק לשנות ה-70 בהן החבורה סביב ארי שמר היא שיקוף של חבורת "לול" הידועה, כולל דמות בסגנון אורי זוהר (כאן קוראים לו "מצח") שגם הוא חוזר בתשובה בהמשך, וכן בן דמותו של צבי שיסל. שובל בחר גם ללהק את נורית גפן כגרושתו של ארי, המתגוררת בנהלל, בעוד קריצה למיתולוגיית הפופ של משפחת גפן. היופי של "הד קולך" הוא בשילוב בין המוכר לבין העולם הבדיוני בו קנאה, אהבה, שאפתנות ואמנות הם כוחות שנלחמים זה בזה. היא נעה בין סצנות מעוצבות של שנות ה-70, לסצנת המוזיקה של ימינו בה הרשימה של גלגל"צ היא הגביע הקדוש שכל זמר מייחל אליה, ובה שולטת תעשיית פופ היוצרת כוכבים אינסטנט דרך תכניות ריאליטי.
מצד אחד, זוהי סדרה בעלת מראה ריאליסטי, שמספק סיפור שיכול היה לקרות, וחלקים ממנו אכן קרו. מצד שני, כפי שמעיד שם התקליט הפיקטיבי של הצמד בסדרה, "תולדות השקר", זוהי גם סדרה על שקרים. הדמויות משקרות זו לזו על כל צעד ושעל, כולל שקרים הקשורים ממש לחיים ולמוות. אב משקר לבנו, בן משקר לאביו, ויש גם מי שמשקר לעצמו על מיהו ומה הוא באמת רוצה להיות. ברובד אחר, זוהי סדרה על "תולדות השקר", כלומר היסטוריה שקרית/דמיונית על סצנת המוזיקה בארץ. כפי שאומר ארי שמר לגידי, שותפו לצמד: "אני אומר לך רק את האמת כי אני אלוף בתולדות השקר". במילים אחרות, הפיקטיבי מייצג את האמת החשובה יותר על כוחה של המוזיקה בחיינו. בתוך מראה העין של הריאליזם, שוזר שובל סצנות הזיה וחלום, שמשוות לסדרה כולה תחושה הזייתית משהו, כמו חלום קולקטיבי שכולנו חלמנו. שמה, "הד קולך", מתייחס מצד אחד להרמוניה המושלמת בין שני הזמרים, ארי וגידי, שבה אין להבחין מי שר מה. אבל ה"הד" הזה הוא גם הדהוד סמלי בין הדורות מבחינה קולית, אך גם כסמלים של תקופה. ההדהוד נוכח גם בביצועים שונים של אותו השיר על ידי זמרים שונים. בטוויסט עלילתי מעניין, נמצא כאן גם הדהוד של המשפט הידוע של מאיר אריאל: "בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית , יושב ערבי עם נרגילה". מסתבר שהמוזיקה "שלנו" אולי אינה רק שלנו. יש בסדרה המצוינת הזאת, שנדמית במבט ראשון איטית ועגמומית, גם הרבה הומור, במיוחד בסצנות הסוריאליסטיות שמותחות את המציאות עד לאבסורד. יש בה גם כנות רגשית כואבת בנוגע ליחסים משפחתיים מורכבים בין אנשים בעלי אגו ורצון עז להטביע את חותמם בעולם. בסיום היפה של הסדרה, היא מציעה אופציה אחרת למודל הכוכבות, שבו השירים שאנחנו כל כך אוהבים הופכים לנחלת הכלל, לחלק מה-DNA הלאומי שלנו.

הסדרה מפליאה לתאר את תפקידה המרכזי של המוזיקה בחיי המעריצים של הזמרים הגדולים שמוצאים בשיריהם נחמה ואפילו הצלת חיים. עבור אוהבי מוזיקה, ולא רק עבורם, "הד קולך" מספקת דרמה אינטליגנטית מאוד, כתובה להפליא ועם הרבה מוזיקה מצוינת, ששווה מאוד להקדיש לה זמן ותשומת לב. בימים של יצירה אינסטנט, כוכבי אינסטנט, וסדרות אינסטנט, שנשכחות רגע אחרי שצופים בהן, "הד קולך" היא פנינה נדירה.
הד קולך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ הד קולך (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט