אזהרת מסע: ביקורת עונה ראשונה

The Girl from Oslo Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "אזהרת מסע: ביקורת עונה ראשונה":
"מלודרמת מתח בינונית שלא אומרת דבר משמעותי על הסכסוך"
פוסטר  The Girl from Oslo
משחק ראידה אדון  אנקה פון דר ליפה  עמוס תמם  דניאל ליטמן  גולן אזולאי  ורד פלדמן  רותם אבוהב  אנדראה ברצן  הישאם סולימאן  אנדרס אנדרסן  
מתח
ביקורת סדרה לאזהרת מסע: ביקורת עונה ראשונה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"לא מותח"
דירוג הגולשים
0/10
?
מדד פופולריות
4.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אזהרת מסע", דרמת המתח שנוצרה בשיתוף פעולה ישראלי-נורבגי, נקראת בשמה האנגלי "הנערה מאוסלו", שם המבטא את הקשר בין שיחות השלום באוסלו בשנות התשעים לבין עלילת החטיפה בזמן הנוכחי. במרכז העלילה עומד זוג שהיה לו קשר רומנטי בעברו בזמן השיחות. בני הזוג הם אריק רום (עמוס תמם, "מנאייכ"), שר המודיעין בממשלת ישראל, דתי, מזרחי, נשוי לדנה (רותם אבוהב, "סברי מרנן"), ואב לשני ילדים, ואלכס באקה (אנקה פון דר ליפה, "מרתה ופרנקלין"), עיתונאית נורווגית, נשואה לקרל (אנדרס אנדרסון, "חידת קנוט המסון") ואמה של פיה (אנדראה ברנצן, "22 ביולי") שנחטפה בסיני על ידי ארגון דאעש עם שני חבריה הישראלים, אח ואחות. הסדרה שודרה בעבר ב"הוט", אך בעלייתה המחודשת בנטפליקס בזמן האחרון זכתה להצלחה והפכה לאחת הסדרות הנצפות ביותר ברחבי העולם. החטיפה של הבת מביאה את אלכס לישראל ולפגישה מחודשת עם אריק, המתמודד עם דרישת שחרור מחבלים כלואים בישראל תמורת שני הישראלים והנערה הנורבגית. במהלכה אלכס מגלה לו שהחטופה היא בתו כדי ללחוץ עליו לפעול בנחרצות לשחרורה. במקביל, בעלה עורך הדין של אלכס מגויס על ידי ארגון דאעש לשחרר אסיר שלהם הכלוא בנורבגיה, שאת שחרורו הם דורשים כתנאי לשחרור הבת ושני חבריה הישראלים.
הסדרה מייצרת מתח מהרגע הראשון בו אלכס ובעלה מנסים להפתיע את פיה ליום הולדתה ומגלים שהיא נמצאת בישראל ללא ידיעתם. הידיעה על החטיפה שלה והסרטון שמופץ על ידי הטרוריסטים בו היא מאולצת לקרוא את דרישותיהם, מעביר את העלילה להילוך מהיר. בתוך הדרמה המשפחתית של אריק ואלכס משולבת גם המלודרמה של האם של שני החטופים האחרים, ענת (ורד פלדמן, "מתים לרגע"), שבעלה שחזר בתשובה (גולן אזולאי, "שבאבניקים") והיה מנוכר לחלוטין לילדיו החילונים עד לאירוע שמשנה הכול. גם החוטפים מקבלים פנים אנושיות כאשר מסתבר שאחד מהם, יוסוף (פאדי מרעי, "פאודה", "הנערים"), הוא בנה של לילה (ראידה אדון, "פאודה"), רופאה המתגוררת בעזה, ומכרה של אלכס ואריק, שפגשה בשיחות השלום באוסלו. כך נכנסים לסדרה גם יחסי ישראל-חמאס וכמה אמירות על הפיכת עזה לכלא אחד גדול, לצד סצנות של הפצצות, הפסקות חשמל, אמבולנסים ופינוי פצועים. לא נחסך מהצופים רגע מלודרמטי אחד, אבל הסדרה בכל זאת אינה מצליחה לרגש או להחזיק מתח.
שתי היוצרות של הסדרה מתארות עולם שבו, בדומה לעולם האמיתי, יש לחצים אפקטיביים שמצליחות להפעיל משפחות חטופים על ממשלותיהם. הנשים בסדרה דומיננטיות והגברים מקבלים מהן פקודות ואף נסחטים על ידן במקרים מסוימים, בדומה לתנועת "ארבע אימהות" שהשפיעה על שחרור ילדיהן השבויים תמורת אסירים לבנונים מישראל. אבל לא לגמרי ברור למה ה"סוד" כל כך חשוב. גם עצם הצבת שר מודיעין, תפקיד שולי בישראל, במרכז העלילה וכמקדם החלטות ביטחוניות במקום ראש המוסד למשל, תמוהה. האם חששו יוצרות הסדרה משיוך ברור מדי של הדמות לאישיות מוכרת? ממשלת ישראל והצבא הישראלי מוצגים כחבורת אימפוטנטים הבוהים במסכי וידאו בהם נראים החטופים, אך אינם עושים דבר לשחרר אותם. רק המזימות הנואשות של האימהות מצליחות לדחוף לפעולות. החזון הוא של נשים אקטיביות, אבל יש בסדרה הזאת כל כך הרבה צירופי מקרים לא אמינים, החלטות מופרכות וכיווני עלילה שנדמה שנבנו רק על מנת לייצר עוד מתח, שקשה לקחת אותה ברצינות. "אזהרת מסע" מתייחסת בדרכים שונות לשיחות השלום באוסלו. דמויות שונות מעלות באוב את השנים ההן ומתייחסות לתוצאות הסכמי אוסלו. באחת הסצנות, אומרת אלכס שאולי הלקח מהשיחות ההן הוא שיש צורך לנסות למצוא פתרון של שלום ולא להמשיך בדרך הדמים של הסכסוך. היה אפשר להשתמש בדימוי הנפיץ של שיחות אוסלו כדי לומר משהו משמעותי יותר על סכסוך הדמים בין שני העמים. אבל "אזהרת מסע" לא משתמשת בחומר הנפץ הפוליטי הזה. במקום זה, היא מציעה עלילת מתח לא מותחת במיוחד, מלודרמה שלא מצליחה באמת לרגש, וסוף פתוח שרומז על עונה שנייה שלא אחכה לה בקוצר רוח.
אזהרת מסע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ אזהרת מסע (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מתח
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט