פשוט ככה (סקס והעיר הגדולה): ביקורת סדרה

And Just Like That Series Review

תמונת כתביעל מאורר אליאב על "פשוט ככה (סקס והעיר הגדולה): ביקורת סדרה":
"מצליחה לשחזר את הקסם של המקור ומספקת רגעי הנאה רבים"
פוסטר And Just Like That
משחק שרה ג'סיקה פרקר  סינתיה ניקסון  קריסטין דיוויס  
קומדיה
ביקורת סדרה לפשוט ככה (סקס והעיר הגדולה): ביקורת סדרה מאת יעל מאורר אליאב | כתבת סדרות
ציון המבקר
"פשוט נהדרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
מדד פופולריות
4.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"סקס והעיר הגדולה" הביאה למסך בסוף שנות ה-90 רביעיית חברות ניו-יורקיות ושילבה בחן רב בין הקומי לרציני, בין השנינות המהירה לבין הרגש העמוק, בין החיים הנוצצים בעיר הגדולה לבין תחושת הבדידות הקיומית. היא עסקה במיניות בצורה מפורשת ולא מתנצלת. הנשים בסדרה עסקו בהגדרה מחדש של הנשיות שלהן בעולם משתנה. אבל העטיפה הנוצצת של הסדרה, שהציגה את החיים הטובים בעיר הגדולה כמצעד בלתי פוסק של מסיבות, אלכוהול וגברים מכל סוג, הכילה רובד עמוק יותר, כפי שהיה גם בספר עליו מבוססת הסדרה. בשל כך הציפיות לקראת "פשוט ככה", שעלתה 17 שנה לאחר סיום הסדרה ו-11 שנה לאחר הסרט השני, היו גבוהות במיוחד. למרבה השמחה, הסדרה מצליחה לשחזר את הקסם של המקור. העלילה ממשיכה את סיפורן של קארי, העיתונאית שהפכה לסופרת ומשתתפת בפודקאסט ברוח הזמן (שרה ג'סיקה פרקר), שרלוט (קריסטין דיוויס, "סיפור זוגי"), אשת חברה ואימא עסוקה, ומירנדה (סינתיה ג'קסון, "ראצ'ד") עורכת הדין שמחפשת דרך חדשה. החברה הרביעית, סמנתה (קים קטרל), אינה נוכחת אך רוחה שורה על עשרת פרקי הסדרה, שמנסה להשכין שלום מדומיין לסכסוך אמיתי שהתגלע בין ג'סיקה פרקר לבין קטרל. "פשוט ככה" היא פרק ארוך שמתחיל בהיעדרה של סמנתה וממשיך בסימנים שונים לנוכחותה שעדיין מרחפת מעל. בפרק האחרון של הסדרה נסגר גם המעגל הזה.
בפרק הראשון אומרת מירנדה לחברותיה: "אנחנו לא יכולות להישאר מי שהיינו". ואכן "פשוט ככה" עוסקת בנושא האפשרות לשינוי, צמיחה וגדילה, והמכשולים בדרך. השינויים הגדולים שעברו על ארצות הברית ובראשם מהפכת ה"מי טו" והשיח על זהות מגדרית, נוכחים באופן בולט בסדרה. כיצד להתמודד עם העולם החדש הזה בו אפילו כינויי גוף הם דבר שצריך ללמוד ולהתרגל אליו? "פשוט ככה" מתייחסת לשינוי הזה דרך ההתמודדות של הדמויות שלה עם מה שמירנדה קוראת לו באחד הפרקים "טיפוסים אלטרנטיביים". אלטרנטיביים למה? שואלת אותה בת זוגו של הבן שלה. "פשוט ככה" שואלת את השאלה הזאת ונותנת לה כמה תשובות לא צפויות. ניכר שיוצרי הסדרה, שספגו ביקורת על כך ש"סקס והעיר הגדולה" הייתה סדרה לבנה ועשירה מדי, הוסיפו הפעם דמויות מגוונות אתנית ומגדרית כדי להפוך את הסדרה ל"מודעת" יותר. עם זאת, גם הדמויות ה"אלטרנטיביות" הן עשירות, מצליחות, משכילות ושנונות. סימה (סאריטה צ'אודורי, "הומלנד", "האביר הירוק"), מתווכת מצליחה ממוצא הודי ורווקה הוללת, מצטרפת לחבורה במשבצת של סמנתה. חברתה החדשה של שרלוט היא אשת חברה שחורה עשירה בשם ליזה טוד ווקסלר (ניקול ארי פרקר, "לילות בוגי", אימפריה"). ליזה היא "שרלוט השחורה", ובעלה של ליזה מכנה את הצמד "תלמה ולואיז". גם הדמות של צ'ה (שרה רמירז,"האנטומיה של גריי") א-בינארית , מצליח(ה), עשיר(ה) ושנונ(ה). כך גם לגבי נייה וולאס (קרן פיטמן, "תכנית הבוקר") הפרופסורית השחורה, היפה והמצליחה המתחבטת בנושאי אימהות וזוגיות.
האירוע הדרמטי הפותח את הסדרה מחייב התמודדות עם מה שקארי מכנה "הפרידה האולטימטיבית", המוות. המוות מופיע בסדרה בדרכים שונות ומערב את העולם הבדיוני עם העולם המציאותי מחוץ לסדרה. כך למשל, מותו של השחקן המגלם את דמותו של סטנפורד (ווילי גרסון, "צווארון לבן"), חברה הגיי של קארי, הופך בסדרה לסיפור על נסיעה לטוקיו וגירושים מבן זוגו, אנתוני (מריו קנטוני, "מסע של אמא"). בסוף הפרק מופיעה כתובית לזכרו של השחקן שמת במהלך עשיית הסדרה. גם המוות של מיסטר ביג (כריס נות) בסיום הפרק הראשון, מתכתב באופן מקרי עם הסתבכות השחקן שמגלם אותו בשערוריית "מי טו" עם עליית הסדרה. הסדרה ממשיכה את העיסוק של "סקס והעיר הגדולה" בחפצים בעלי משמעות סמלית. כך למשל זכור לטובה הפרק בסדרת האם בו שובק "לוח האם" במחשב של מירנדה במקביל למות אמה. ב"פשוט ככה", חפצים מסתוריים מצפצפים בדירתה החדשה, המודרנית מדי והמוארת מדי של קארי. "לגור בדירה הזאת זה כמו לגור בעתיד", אומרת קארי, "עדיף מלגור בעבר". אבל מסתבר שלעבר יש אחיזה על ההווה, ועד שלא תצליח קארי לבצע טקס סמלי של פרידה מהעבר, היא לא תצליח להתקדם הלאה אל האור, כשם הפרק שחותם את הסדרה. "פשוט ככה" מספקת את משחקי המילים והשנינות שאפיינו את "סקס והעיר הגדולה", שחלקם אינם ניתנים לתרגום. כך פרק שנקרא בעברית "בלי מחויבות", no strings attached באנגלית, והפרק אכן עוסק ב"חוטים" מסוגים שונים, ממשיים ומטאפוריים. בצפייה חוזרת בסדרה כיחידה אחת, אפשר להתרשם מהיכולת של הכותבים לספר סיפור מהודק לאורך עשרה פרקים שכל אחד מהם מספר "מיני סיפור" העומד בפני עצמו. כך, גם דמות שולית שלא שמנו לב אליה לאורך הפרקים הופכת פתאום לדמות בעלת משמעות בפרק האחרון. "פשוט ככה" מצליחה להיות סדרה כיפית, חכמה, שנונה ומענגת. היא מספרת סיפור עכשווי, אבל גם קורצת לעבר הנוסטלגי של "סקס והעיר הגדולה" שממציאה עצמה מחדש בהצלחה.
פשוט ככה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ פשוט ככה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות קומדיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט