מניפסט: ביקורת סדרה

Manifest Series Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "מניפסט: ביקורת סדרה":
"למרות משחק וכתיבה ירודים, המתח והמסתורין מצליחים למכר"
פוסטר Manifest
משחק מליסה רוקסבורו  ג'וש דאלאס  אתנה קרקניס  ג'יי. אר. רמירז  
מסתורין
ביקורת סדרה למניפסט: ביקורת סדרה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מותחת וממכרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.8/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב-7 באפריל 2013 בן סטון, אחותו מיקלה ובנו חולה הסרטן קאל מחליטים לעלות על טיסה 828 של חברת "מונטגו אייר" מג'מייקה. החלטה זו מתבררת כהרת גורל. זוהי נקודת ההתחלה של הסדרה "מניפסט", שמשמעות שמה הוא רשימת הנוסעים על הטיסה. כשהנוסעים יורדים מהמטוס ומגיעים לפגוש את משפחותיהם הם מגלים לתדהמתם כי התאריך הוא ה-4 לנובמבר 2018. כלומר, חלפו חמש וחצי שנים מאז עלו על הטיסה. והרבה מאוד השתנה. אמם של בן ומיקלה נפטרה מסרטן, אשתו של בן חיה עם גבר אחר וגם תאומתו של קאל, אוליב, השתנתה מאוד ויש להם הרבה חומר להשלים. מיקלה מגלה כי מי שהיה ארוסה ושותפה לעבודה, ג'ראד נשוי כעת לחברתה הטובה ביותר. יחד עם זאת, מתגלה כי בזמן שנעלמו, מחקרה של רופאה שהייתה על המטוס, ד"ר סאנבי באל, תרם רבות לחקר הסרטן וכעת סיכוייו של קאל להירפא גבוהים משמעותית. כמו שאמרה מיקלה: "מענין איך החלטה קטנה אחת יכולה להרוס לכם את החיים. אבל גם להציל אותם".
בנוסף למצב האישי החדש והמבלבל שעליהם לעכל, מגלים השלושה כי הם שומעים ורואים דברים, מה שהם מכנים 'קריאות'. 'קריאות' אלה מכוונות אותם לסייע לאנשים בצרה ולעזור להם להשלים עם מעשיהם בעבר או למנוע ממעשים נוראים להתרחש. מתברר שכל נוסעי המטוס שותפים לקריאות אלה וכל נוסעי הטיסה קשורים אחד לשני בצורה זו או אחרת. זו נקודת ההתחלה שמתרחשת על פני שלוש עונות (בקרוב הרביעית והאחרונה בנטפליקס שהפכה את הסדרה הכושלת למדי להצלחה מפתיעה) – תקופה של כמעט 5.5 שנים. בתקופה זו יפענחו בן ומשפחתו קריאות, יצילו חטופים, יעזרו לנוסעים אחרים ששרויים בבעיה, יגלו אנשים נוספים שלא היו על המטוס ומקבלים קריאות, יתאהבו מחדש, יערכו על עצמם ניסויים ובדיקות, יתעמקו בשאלות פילוסופיות ודתיות וינסו לפענח את השאלה הגדולה מכולם: מה באמת התחולל על המטוס בחמש וחצי השנים בהם נעדרו? פרקי העונה הראשונה מותחים מאוד, נותנים הצצה קטנה לעברם של בן, מיקלה וקאל ומנסים לתת טעימה למה שעבר על גרייס, אשתו של בן, אוליב, אחותו התאומה של קאל וג'ראד, הארוס לשעבר של מיקלה. בעונה השנייה מתגלים דברים חדשים שמאירים באור אחר את תעלומת היעלמות המטוס. ובעונה השלישית ישנה תגלית חדשה שמשנה את התמונה יחד עם התעסקות רבה במיתוסים ואגדות שונות וכן בזמן שחלף מאז הגעתם. ניתן לראות כי עד אמצע העונה הראשונה הקו עלילתי די הגיוני עם שימוש במעט מדע בדיוני.
בהמשך העונה ובעונות השנייה והשלישית ישנה התפזרות, שימוש רב באלמנטים בדיוניים והרצון לחבר בין דברים מודבק בכוח ולא נותן תחושה אמינה והגיונית. למשל, דמותה של גרייס התגוררה עם גבר אחר ופתאום כשבן חזר – הכל חוזר לקדמותו? לא ברור מתי אוליב, נפרדה מבן זוגה קווין ועברה לטי. ג'יי? ומה בדיוק קורה בין מיקלה וג'ראד? וזו רק חלק מהבעייתיות בעלילה שמזכירה את סדרת הלהיט "אבודים" שהעלתה שאלות מסקרנות רבות ולא ידעה כיצד לענות עליהן עד לסיומה הזכור לשמצה. אז מה בכל זאת גורם לאנשים לצפות באדיקות במעלליהם של משפחת סטון? יכול להיות שהסיבה נעוצה בתחושה שהסדרה מעבירה כי לכל אחד ישנה משמעות ולעתים אנו מקבלים הזדמנות שנייה להביא טוב לעולם. ובמילים אחרות, המשפט התנכ"י שאמם של בן ומיקלה חזרה ואמרה להם: "כל הדברים חוברים יחד לטובת אוהביו". משפט שחוזר שוב ושוב לאורך פרקי הסדרה ומשמעו שיש סיבה לכל דבר, סיבה שאנו לא מודעים לה והיא גדולה יותר מכל פרט ופרט. כלומר, כולנו חלקי פאזל שמשרתים מטרה נשגבת. סיבה זו יחד עם הכוחות החדשים המתגלים, המסתורין, התעלומות החדשות הנקרות בחייהם של האחים סטון והקשר החזק בינם ובין בני משפחתם תורמים לשימור המתח בפרקי הסדרה וליצירת העניין בסדרה. יחד עם זאת, החיפושים במיתולוגיות ובכתבים עתיקים יחד עם התפרסות העלילה לכל כיוון אפשרי (או בלתי אפשרי) יוצרים קו עלילתי לא מגובש. מעל הכל מתברכת "מניפסט" בצוות שחקנים נאה ביותר שכיף לשטוף בו את העיניים ומושך את הצופים למסך. ג'וש דאלאס החינני כבן ומליסה רוקסבורו כמיקלה הם השחקנים הראשיים וכשחקני החיזוק ישנם ג'יי. אר רמירז המסוקס כג'ראד מפקח המשטרה ומאט לונג החתיך כזיק. חבל שבניגוד למראם המצודד, יכולות משחק הם לא הצד החזק שלהם. לא שהיה להם חומר גלם כה רהוט לעבוד איתו. הטקסטים דלים יחסית ואינם משקפים את הרעיון הנהדר של הסדרה וחבל. נקווה שבעונה הרביעית הטקסטים יהיו מושחזים ורהוטים יותר, תהיה קוהרנטיות בין פרק לפרק עם הגיון עלילתי רב יותר וגם שהמשחק יהיה יותר אמין.
מניפסט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מניפסט (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מסתורין
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט