דומינה: ביקורת פרקי הפתיחה

Domina Series Review

תמונת כתבקרן כהן (קייסי) על "דומינה: ביקורת פרקי הפתיחה":
"סדרה שייחודה בהצגת ההיסטוריה בפרספקטיבה נשית"
פוסטר Domina
משחק קסיה סמוטניאק  ליאם קנינגהם  
דרמה
ביקורת סדרה לדומינה: ביקורת פרקי הפתיחה מאת קרן כהן (קייסי) | כתבת
ציון המבקר
"מזורז מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
מדד פופולריות
4.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ליוויה דרוסילה (ידועה גם כיוליה אוגוסטה) הייתה אשתו השלישית של הקיסר אוגוסטוס. בצוואתו אוגוסטוס אף נתן לה עצמאות כלכלית ובכך היא ייצרה לעצמה כוח פוליטי רב. היא הייתה אמם של הקיסר טיבריוס ואחיו דרוסוס, סבתם של הקיסר קלאודיוס ואחיו גרמניקוס, סבתא רבתא של הקיסר קליגולה וסבתא רבתא רבתא של הקיסר נירון ליוויה הוכרזה בשנת 14 לספירה כאוגוסטה (תואר כבוד רומי שעד אז ניתן רק לגברים) ובשנת 41 הוכרזה כאלה. פרק הבכורה של הסדרה "דומינה" שעלתה בסלקום TV מתחיל לאחר ההתנקשות ביוליוס קיסר ורגע לפני חתונתה הראשונה של ליווייה (נדיה פארקס) עם טיבריוס קלאודיוס נירון. במקביל להכנתה של הילדה בת ה-15 ליום חתונתה, דבר מקובל באותה עת, נרקמת קונספירציה חדשה בין בנו של יוליוס קיסר (גאיוס יוליוס קיסר) וחברו מרקוס לבין אנטוניוס ולפידוס כנגד הסנאטורים והאבירים של הרפובליקה הרומית כנקמה על מותו של יוליוס קיסר. בעקבותיה תחל מלחמת האזרחים ברומא.
בעוד ליוויה לומדת איך להתנהג כראוי לנערה רומית וככלה, החבורה מתכננת לרצוח את כל האצולה הרומית. בזמן חתונתה הם לומדים את השטח וכעבור זמן קצר נוקמים את נקמתם. ליוויה, שכבר הייתה בהיריון נותרת עם בעלה וחברתה מאחור, בעוד אביה - שהיה ברשימה השחורה של הפורעים, בורח ליוון ולבסוף כשכל בני לווייתו מתים מתאבד על חרבו כדי לא להיתפס ולהירצח על ידי הפורעים. נירון, שפוחד להילחם ולמות, אוסף את אשתו ופמלייתו ובורח כל פעם למחוז אחר, בחושבו ששם ימצא להם מסתור אם רק יחליפו צד במלחמה. להבדיל מסדרות היסטוריות אפיות אחרות המתנהלות בקצב איטי ומכניסות לאט את הצופה לתקופה המדוברת, "דומינה" מאיצה לדרכה כבר מהפרק הראשון ומספקת קפיצות גדולות בזמן מבלי להתמהמה כדי לתמצת את ראשית דרכה של ליוויה. הבעיה היא שפתיחת הסדרה מרגישה כמו קליפ ואין בה אורך רוח שצריך לדרמות אפיות. יש פה הרגשה של רצון להידמות ל"משחקי הכס", בתקווה שלא תהייה זאת ורסיה זולה של סדרה ענקית. לזכותה ייאמר כי הצילומים ביערות מרשימים ותיאורי הברוטאליות של התקופה מועברים היטב.
כמו כן זה מאוד מהנה להכיר דמויות שקראנו עליהם בספרי ההיסטוריה ולצפות לפועלם בהמשך. מבחינת משחק, הדמות הנשית הראשית משוחקת היטב ונדיה פארקס בהחלט עושה עימה חסד, אך שאר הדמויות משוחקות די ברדידות. הסיפור מעניין, במיוחד כי מסופר בפרספקטיבה נשית על תקופה שלרוב מסופרת מהפן הגברי. התלבושות אותנטיות והתקופה הכה יצרית מועברת כך גם בסדרה.
דומינה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ דומינה (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט