אוזרק: ביקורת עונה 4, חלק שני

Ozark Series Review

תמונת כתבקרן כהן (קייסי) על "אוזרק: ביקורת עונה 4, חלק שני":
"קצבי, פתלתל ולא משאיר קצוות פתוחים"
פוסטר Ozark
משחק ג'ייסון בייטמן  לורה ליני  סופיה הובליץ  
דרמה
ביקורת סדרה לאוזרק: ביקורת עונה 4, חלק שני מאת קרן כהן (קייסי) | כתבת
ציון המבקר
"פינאלה הולמת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כש"אוזרק" החלה את דרכה לפני 5 שנים בנטפליקס, עלו השוואות רבות לסדרה "שובר שורות" שגם היא עסקה בגבר מהשורה שפונה לדרכי הפשע והאלימות, בזמן שהוא מנסה לשמור על השגרה המשפחתית. אולם עם השנים והתפתחות העונות התגלתה "אוזרק" כסדרה שעומדת לחלוטין בפני עצמה, כזו שהדמות שעוברת בה את השבירה המוסרית הגדולה ביותר היא דווקא אשתו של הגיבור, שהילדים יודעים ומעורבים מההתחלה בחטאי המשפחה, סדרה שמצליחה להשאיר את הצופה על קצה המושב כל פרק ושומרת על עלילה עגולה, מעניינת וסבוכה. עונת הסיום חולקה לשתיים על ידי נטפליקס (דבר שהפך נפוץ כעת בהרבה מסדרותיה). בתום החצי הראשון של העונה חאבי, המאוכזב מהתנהלות דודו עומר נבארו בקרטל הסמים, מחליט לתפוס פיקוד. חאבי שייך לדור הפושעים הצעיר, המתלהב והאגרסיבי, שאין לו קווים אדומים. הוא חסר מעצורים, חסר רחמים ופועל בצורה מאד אימפולסיבית. הוא רוצח בדם קר את וואייט ודרלין, שהשתלטו על עסקת הסמים ועם התחלת החצי השני והאחרון של העונה רות לנגמור, שמנסה לבנות לעצמה חיים ולהגשים את החלומות שהיו לה עם בן דודה, מעוניינת לנקום בחאבי שרצח את וואייט ותוך כדי כך קורסת נפשית, שכן הוא היה האדם הכי חשוב בחייה.
חלקה השני של עונת הסיום ממשיכה להפתיע ולרתק כמו בפרקיה הראשונים, כאשר העלילה ממשיכה ללוות את משפחת בירד בהסתבכותה עם קרטל הסמים, עם ה-FBI ועם הקהילה אליה חדרו והפכו את חיי תושביה לגיהנום. הקצב אמנם שונה הפעם, איטי יותר ועם עומק רגשי יותר, אך חציה השני של העונה מצליח להיות לא פחות טוב מקודמו. בעונה זו מגיחות כמה מהדמויות שהופיעו בעונות הקודמות, חלקן בצורה סוריאליסטית וחלקן לוקחות חלק פעיל בהמשכיות העלילה. דמותה של רות עוברת סוג של מהפך. כעת כשאיבדה את כל מי שהיה חשוב לה – אביה, דודה, בן דודה ובן, שאותו אהבה, היא כבר לא קרה כבעבר אלא אנושית, דמות טראגית שחווה את האבל על כל שלביו - לא מאמינה שוואייט איננו, כועסת על כל העולם ובעיקר על חאבי שרצח אותו ורוצה לנקום בכולם על שהביאוה עד הלום. מערכות היחסים שבנתה לאורך העונות עם משפחת בירד ודמויות המשנה עוברות מהפכים. תגובותיה לאירועים שקורים סביבה הופכות להגיוניות ביותר בין שלל מערכות היחסים המוצגות בסדרה. היא מודעת לחלקם של הבירדים ברצח של בן וטריז כעת חוצץ בין אביה הרוחני מרטי לבינה. היא מהלכת בין הרצון להתנתק ממנו, לנקום בו ובין נאמנות אליו.
אביה של וונדי חודר לחיי המשפחה יחד עם קהילתו הנוצרית ובלש פרטי ששכר בניסיונו לפתור את תעלומת ההיעדרות של בן, בנו, לה אחראית וונדי. מתגלים עוד ועוד פיסות מהעבר על מערכת היחסים בין וונדי ואביה ובכך ניתן לקבל הסבר מדוע היא מתעבת אותו . יש בכך מעין הסבר איך העבר שלה מוביל אותה לשיגעון הגדלות ויצר הנקמנות בו היא מצויה. המאבק האמיתי ביניהם מתחיל כשאביה מנסה לקחת ממנה את ילדיה ו-וונדי מוכנה לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. מרטי, שמנסה כל העת לסגור חשבון עם הקרטל ועם ה-FBI על מנת לבנות מחדש את חיי משפחתו, מוצא עצמו מסתבך כל פעם מחדש בשל מעלליה של וונדי, שמאחורי גבו הולכת ומסבכת את כל המשפחה עמוק יותר ויותר עם עולם הפשע ומעמידה את יחסיו של מרטי עם בת חסותו רות בפני הרבה אתגרים חדשים. כל מערכות היחסים אותן בנה לאורך העונות הולכות וסוגרות עליו והוא מרגיש חנוק, אך כמו שורד אמיתי הוא ממשיך בחשיבתו האנליטית והשקולה במטרה לסיים את הסאגה בצורה כזו שלא יצטרך לברוח ולהביט מעבר לכתף כל חייו. אחד הדברים המהנים בסדרה הוא העובדה שמרגע שהיא התחילה ועד לסיומה היא מצליחה למגנט את הצופים למסך בעלילה קצבית ללא רגע דל. ריבוי הדמויות ועלילות המשנה יצרו מתח לאורך כל פרק ושמרו את הצופים דרוכים לאורך כל העונות. התסריט הפתלתל לא משאיר עם סיום הסדרה קצוות לא סגורים ומעניק עומק והתפתחות לדמויות. התנודתיות בין המקום האנושי שנותר במרטי לבין קור הרוח האנליטי בו הוא מסוגל לבצע מעשים והחלטות אכזריות, הופכים אותו לדמות מרתקת שגורמת ליחס אמביוולנטי בצפייה בה. לעומתו לאורך הסדרה אכזריותה של וונדי הולכת ונחשפת יותר ויותר ומעלה תהיות לגבי מה באמת חשוב לה – משפחתה והרצון לשרוד או רק להשיג יותר כוח ושררה. לכל אוהבי הסדרה מובטח המשך צפייה מהנה ופינאלה מספקת.
אוזרק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ אוזרק (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט