מון נייט: ביקורת סדרה

Moon Knight Series Review

תמונת כתב על "מון נייט: ביקורת סדרה":
"אוסקר אייזיק מצוין, ההפקה מושקעת, אבל מישהו ראה את מון נייט?"
פוסטר Moon Knight
משחק אוסקר אייזק  מיי קלמאווי  כארים אל חאקים  פ. מארי אברהם  אית'ן הוק  
פנטזיה
ביקורת סדרה למון נייט: ביקורת סדרה מאת
ציון המבקר
"מבטיחה ולא מקיימת"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
מדד פופולריות
3.5/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מון נייט, גיבור על מתוסבך ברמות אבל מרתק ומסקרן, הגיח מעל דפי הקומיקס כבר בשנת 1975, והוא מספר את סיפורו של מארק ספקטור, בן לרב יהודי ניצול שואה, שלאחר חיים מלאי תהפוכות הפך לעושה דברו העטוף בתכריכים של אל הירח המצרי קונשו. קברניטי מארוול החליטו לעבד את סיפורו של אביר הירח למסך הקטן בסדרה נוספת ביקום של מארוול. העלילה מתחילה עם סטיבן גרנט (אוסקר אייזיק), הסובל מהפרעות שינה וסהרוריות ועובד כמוכר אפרורי בחנות מזכרות במוזיאון בלונדון. הוא מעביר את ימיו בעייפות גמורה תוך כדי שהוא מנסה להבין מה לעזאזל קורה לו. רצף של מקרים הזויים, כמו ביקור פתע בסקנדינביה, גורמים לסטיבן לחקור את התסבוכת שהוא נמצא בה. נוסף על הצרות שרודפות אותו, הוא מגלה שבתוכו מסתתרת אישיות נוספת ושמה מארק ספקטור. מכאן והלאה הסדרה מתקדמת ומתפתחת למה שנראה כהומאז' אחד גדול לקלאסיקות כמו "אינדיאנה ג'ונס", "המומיה" ודומיהם, הכולל אלים מצריים, אווטארים (לא, לא כחולים ולא מכשפים) ונבל אחד גנרי.
אוסקר אייזק הוא ללא ספק מנקודות החוזקה של הסדרה. השחקן האהוב הופך אט־אט למלך הבלתי מעורער של מארוול. באמתחתו תפקידים כמו עין סבאח־נור/אפוקליפס (עוד פעם מצרים העתיקה?), ובקרוב ספיידרמן בסרט ההמשך ל"ממד העכביש". אייזק מביא לידי ביטוי את יכולותיו ומגלם בכישרון רב שתי דמויות שונות בתכלית. מבריטי אנמי לשכיר חרב אמריקאי קשוח שלא בוחל בשום אמצעי בדרך להשגת המטרה שלו. אייזיק ממצב את מעמדו כשחקן מוערך. פשוט תענוג. הרגעים שמון נייט (סוף סוף) נראה על המסך אמנם לא רבים, אבל בשנייה שבה הוא עוטה את החליפה מתרחש קסם שהיה שווה לחכות בשבילו. רק חבל שזה ממש קצר. הקונטרה הנשית, בדמותה של ליילה אל פאולי (מאי קלמאווי, "רמי"), אמנם מרגישה שנדחפה לסיפור בכוח אבל כתובה היטב ויודעת לנתב את הלב של מארק/סטיבן למקומות הנכונים. כל דמות צריכה מצפן וליילה היא המצפן של מון נייט, ואפילו יותר מכך בסיום העונה.
הסיפור עם זאת, לוקה בחסר. הסדרה מתחילה מצוין. הפרק הראשון מסתורי, מסקרן ונותן תחושה שלפנינו סדרה מיוחדת במינה. ואז הגיע הפרק השני, שבו הקשרים הותרו במהירות יחסית. אפשר לתלות את זה באורכה הקצר של העונה, הכוללת שישה פרקים בלבד, אבל היה עדיף אם ההיכרות עם הדמות הייתה הרבה יותר איטית, מעמיקה ומסתורית. על אף שכותבי הסדרה בחרו דווקא לפתוח אותה עם סטיב, האישיות הנרכשת של מארק (בהחלטה מעניינת ונכונה, לדעתי), ישנה תחושה שהסיטואציה של פיצול האישיות לא מקבלת את הטיפול הראוי לה. בשביל זה תצטרכו לחכות לשני הפרקים האחרונים, וגם אז זה נעשה בצורה פשטנית על סף הקומית. כאמור, "מון נייט" עמוסה בעיקר בווייבים סטייל "אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור". אפשר להבין את הבחירה הזו, אבל אנחנו כבר מכירים את השטיקים האלה, והם התחילו לשעמם בשלב מאוד מוקדם. במקום לחקור פירמידות עתיקות הייתי מעדיף לראות יותר קרבות על המסך ואת מון נייט בפעולה. דבר אחרון – אית'ן הוק. הביצוע שלו כנבל סביר ותו לא. הוא לא השאיר חותם מיוחד, והאג'נדה שלו מיושנת וטחונה. כן, בואו נעקור את הרוע מהשורש - יותר גנרי מזה אין. בקיצור ולעניין, "מון נייט" הבטיחה הרבה ממה שהיא באמת קיימה בסופו של דבר. למעט הבלחות קצרות ומוצלחות וטוויסטים מעניינים (שנפתרים בנוחות תסריטאית שגורמת לגלגולי עיניים), לא באמת מצאתי בה משהו מעניין. כמו שאר הסדרות של מארוול, "מון נייט" חסרה את הלב הפועם שיש בסרטים של האולפן, האקסטרה שסוחפת אותנו בכל הרפתקה קולנועית שלהם, וחבל.
מון נייט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ מון נייט (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט